Workshop timemanagement

Hebt u het gevoel dat uw medewerkers niet altijd even efficiënt met hun beschikbare tijd omspringen? Zijn er om de haverklap dringende taken die flink wat uren opslorpen en het stressniveau verhogen? Tijdens de workshop timemanagement gaan we samen op zoek waar het precies fout loopt en hoe het beter kan.

Waarom?

Slecht timemanagement is een belangrijke bron van stress, waardoor het welzijn op het werk onder druk komt te staan. Toch is het niet altijd eenvoudig om de precieze oorzaken aan te wijzen. Door ervaringen uit te wisselen en met praktische tools en technieken aan de slag te gaan, kan er snel vooruitgang worden geboekt.

Wie?

Deze opleiding is toegankelijk voor elke medewerker.

Wat?

Tijdens de workshop timemanagement nemen we de tijdsbesteding onder de loep en reiken we hulpmiddelen aan om efficiënter met tijd en tijdsdruk om te gaan.

Hoe?

  • Voor een optimale interactie tussen de deelnemers werken we in een groep van maximum 10 personen.
  • De workshop timemanagement bestaat uit volgende onderdelen:
    • elke deelnemer brengt in kaart hoe hij zelf met tijd omgaat en/of hoe anderen in het team dat doen;
    • door uitwisseling van ervaringen, interactie met de groep en concrete oefeningen vinden de deelnemers manieren om efficiënter met hun tijd om te springen. Ze leren om te gaan met onverwachte zaken, verwachtingen te verduidelijken en redenen van tijdverlies uit te schakelen;
    • om de slaagkans te vergroten, worden alle bevindingen geconcretiseerd in een persoonlijk actieplan.

Aanpak op maat!

  • U krijgt vooraf een bezoek van de trainer/projectleider om samen te detecteren wat de specifieke zorgen zijn die bij uw medewerkers, team en organisatie leven.
  • Dankzij die voorbereiding zullen de aangehaalde voorbeelden als erg realistisch ervaren worden.
  • Na de opleiding volgt een meeting om zowel de persoonlijke actieplannen als de afspraken op team- en organisatieniveau in te bedden en op te volgen.

Resultaat

  • Deelnemers zijn zich bewust van hun functioneren en de factoren die een impact hebben op hun timemanagement.
  • De workshop inspireert hen om hun bestaande gewoontes aan te passen en wat geleerd wordt meteen om te zetten in de praktijk om zo de kwaliteit van hun werk te verbeteren.
  • Achteraf kunnen ze hun persoonlijke actieplan op basis van concrete ervaringen verfijnen.

Meer info

Neem contact op met het departement Psychosociale Aspecten op het nummer 02/549.70.22 of via psychosocial.sepp-edpb@mensura.be.