Mensura Vitality Challenge brengt bedrijven in beweging

05-05-21

Het beweegplatform KeepMoving van Energy Lab en Mensura lanceren de Mensura Vitality Challenge. Met deze sportieve uitdaging op de werkvloer engageren één of meerdere teams zich om op drie weken tijd minstens 1 miljoen stappen te zetten. Tegelijk binden ze de strijd aan met teams van andere deelnemende organisaties. Klanten van Mensura kunnen tussen 4 en 25 mei intekenen aan een aantrekkelijk voordeeltarief.

Dankzij het online beweegplatform KeepMoving kunnen bedrijven laagdrempelige beweegchallenges organiseren voor hun werknemers. Het webplatform biedt keuze uit kant-en-klare challenges of sportieve uitdagingen op maat. “Werknemers worden gemotiveerd tot actie door middel van gamification, een snuif competitiviteit en mooie rewards. Daarnaast bieden we binnen het platform praktische inspiratie aan om een gezonde levensstijl te promoten,” aldus Pieterjan Blondeel, Business Lead KeepMoving Bij Energy Lab. “De bedoeling is om werknemers te stimuleren om voldoende te bewegen en zo de fysieke en mentale gezondheid een boost te geven.”

Activatie en verbinding

“Zowel grote als kleinere bedrijven blijken meer dan ooit nood te hebben aan tools om hun werknemers te activeren en te verbinden”, vult Kim Van Asch, Corporate Venturing & Partnerships Manager van Mensura, aan. “Dat merken we aan de vele klantenvragen die bij ons binnenlopen. Organisaties zoeken naar manieren om de sleur van thuiswerk te doorbreken of om medewerkers bewust te maken van een gezonde levensstijl. De beweegchallenges van KeepMoving bieden een perfect antwoord op die vragen en versterken ons Vitality-aanbod, waar we inzetten op bewegen, gezonde voeding en mentale gezondheid. Een samenwerking was een logische stap in dat verhaal.”

Mensura Vitality Challenge

Om het partnership in de verf te zetten, lanceren Energy Lab en Mensura de Mensura Vitality Challenge. De uitdaging: elk team moet in drie weken tijd samen 1 miljoen stappen verzamelen. Zowel wandelen als lopen zijn toegestaan. Alle teams zijn uitgerust met stappentellers en geven hun resultaten in op het platform. Tijdens de challenge ontvangen de deelnemers wekelijks een motiverende mail met een inspirerende blogpost en kunnen ze hun progressie in real-time opvolgen op het platform. Als team neem je het op tegen collega’s in andere teams, maar even goed tegen teams uit andere deelnemende organisaties.

In eigen huis testte Mensura de Challenge al uit. Kim Van Asch: “In totaal legden 51 teams 54.425 km af, goed voor gemiddeld 8,9 km per persoon, per dag. Een succes, zeker voor een eerste editie. We krijgen nu al vragen wanneer de volgende editie start. Een concrete challenge en de groepsbeleving maken het veel makkelijker om uit de zetel te komen. We hopen dat veel klanten dit voorbeeld volgen. Zelfs in coronatijden kan dit perfect veilig verlopen, en kunnen sommige collega’s elkaar nog ontmoeten.”

Stap naar de kmo-markt

“KeepMoving is heel compatibel met corporate wellbeing-campagnes en -activaties en draagt sterk bij aan de employee engagement”, zegt Pieterjan Blondeel. “Grote organisaties zoals Coca-Cola, Proximus, Imec, Universiteit Antwerpen, Novo Nordisk en Pfizer sprongen van bij de start mee op de kar. Dankzij de samenwerking met Mensura willen we ook de kmo-markt in België bereiken. Want daar is de nood aan gezond leven en werken natuurlijk niet minder groot.”

Klanten van Mensura kunnen tussen 4 en 25 mei via deze actie het beweegplatform leren kennen door een of meerdere teams van 6 personen in te schrijven. De deelnameprijs bedraagt € 300 per team (excl. btw). Pieter-Jan Blondeel: “Met deze kennismakingsprijs kunnen bedrijven het platform leren kennen. We hopen dat dit ook in de kmo-wereld een succes wordt, want voor kleine organisaties is het veel minder evident om eigen challenges op te zetten. Op deze manier bieden we hen de kans om het regelmatig sportief op te nemen tegen andere organisaties, tegen een betaalbare prijs.”


Meer informatie nodig? Wij helpen u graag!

+32 2 549 71 00Mail ons