e-Enquête beeldschermwerk: Risicoanalyse voor kantoormedewerkers en thuiswerkers.

Medewerkers die veel aan een beeldscherm werken, zijn vatbaar voor specifieke gezondheidsklachten. Met onze vernieuwde e-Enquête – aangepast voor thuiswerkers – breng je in kaart waar de gevaren schuilen en leg je de basis voor specifieke acties om het welzijn van je beeldschermwerkers te bevorderen.
 

Waarom deze e-Enquête?

Wie (bijna) de hele werkdag aan zijn computerscherm gekluisterd is, loopt specifieke gezondheidsrisico’s waarop je als werkgever niet altijd een duidelijk zicht hebt. Met deze e-Enquête – een vernieuwde online enquête – neem je het welzijn van je medewerkers onder de loep en voer je de (wettelijk verplichte) risicoanalyse voor beeldschermwerkers uit. Je ontvangt als werkgever een duidelijk rapport met actiepunten en adviezen. Je medewerkers krijgen concrete tips voor gezonder beeldschermwerk.

Voor wie is deze e-Enquête?

De e-Enquête beeldschermwerk is geschikt voor elke organisatie met minstens 20 beeldschermwerkers. Voor organisaties met minder dan 20 is er de e-Coach beeldschermwerk.

Hoe werkt het?

De e-Enquête beeldschermwerk bestaat uit 3 fases:

  1. Voorbereiding: tijdens een opstartmeeting stemmen we af over de aanpak. We vertrekken van een standaardvragenlijst, waaraan je maximaal 5 bedrijfsspecifieke vragen toevoegt.
  2. Enquête: je medewerkers ontvangen de online vragenlijst en krijgen 3 weken tijd om die in te vullen. Het systeem stuurt in die periode 1 reminder. Je medewerkers krijgen meteen na het invullen van de e-Enquête concrete tips voor gezonder beeldschermwerk.
  3. Verslag: je ontvangt een analyse van de werkomstandigheden van je beeldschermwerkers, hun mogelijke werkgerelateerde klachten en specifieke aandachtspunten voor thuiswerk. Je krijgt ook een overzicht met actiepunten en adviezen dat we graag nog even met jou bespreken.

Geïnteresseerd?

Vraag vrijblijvend meer info